پره اکلامپسی رژیم خود را متحد کنید


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

پره اکلامپسی رژیم خود را متحد کنید
سه شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 1:0 | بازدید : 254 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

پره اکلامپسی رژیم خود را متحد کنید
پره اکلامپسی یک بیماری است که پس از 20 رخ می دهد است هفته حاملگی و توسط فشار خون بالا و پروتئینوری (وجود آلبومین در ادرار) مشخص، با یا بدون ادم. فشار خون بالا به عنوان فشار خون بالا> 140/90 میلی متر جیوه تعریف می شود و پروتئینوری به عنوان وجود بیش از 300 میلی گرم پروتئین در ادرار 24 ساعته تعریف می شود.

این بیماری در 2-5٪ از بارداری ها یافت می شود ، برای جنین و مادر یک وضعیت خطرناک است و چند روز پس از زایمان فروکش می کند.
در پره اکلامپسی ، فشار خون بالا برای اولین بار اتفاق می افتد ، معمولاً در سه ماهه سوم بارداری و همچنین پروتئینوری ، اگرچه طبق آخرین دستورالعمل های دانشکده زنان و زایمان و متخصص زنان ، دیگر معیار تشخیصی نیست.

پره اکلامپسی می تواند بر اندامهای مهمی مانند قلب ، ریه ها ، کلیه ها و خون تأثیر بگذارد و باعث همولیز ، ورم ریوی ، نارسایی کلیوی ، آنزیم های کبدی بالا و پلاکت های پایین شود. همچنین می تواند به دلیل محدود بودن خون از جفت ، روی جنین تأثیر بگذارد و منجر به پارگی جفت و تاخیر در رشد جنین شود.

پره اکلامپسی: چگونه این شرایط توجیه می شود؟
ما علت دقیق پره اکلامپسی را نمی دانیم ، اما دلایل احتمالی ممکن است کاشت ناموفق جفت ، آسیب به دیواره رگ های خونی ، مشکلات سیستم ایمنی و تغذیه نامناسب باشد.

زنان در معرض خطر بالا کسانی هستند که در بارداری قبلی دچار فشار خون بالا یا پره اکلامپسی هستند ، مبتلا به دیابت ، بیماری کلیوی ، بیماری خود ایمنی ، چاقی ، سن بالای 40 سال ، سابقه خانوادگی یا حاملگی های متعدد.

علائم پره اکلامپسی چیست؟
بیشتر خانمها هیچ علامتی ندارند و معمولاً خفیف هستند و توسط متخصص زنان می توان آن را مشاهده کرد. البته ، شایع ترین علائمی که می توان در ابتلا به پره اکلامپسی مقصر دانست:

سردرد ناگهانی ،اختلالات بینایی که در آن زنان باردار ناگهان شکایت می کنند که تاول دارند یا مگس می بینند ،درد ناگهانی شکم ، به خصوص در سمت راست کبد ، که ممکن است با استفراغ یا حالت تهوع همراه باشد.کاهش میزان تولید ادرار وافزایش ناگهانی وزن بیش از 1 کیلوگرم در هفته.
همچنین ، به دلیل اینکه پره اکلامپسی با رشد جفت همراه است ، ممکن است تاخیر در رشد جنین در سونوگرافی های مکرر دیده شود.

پره اکلامپسی: آیا درمانی وجود دارد؟
موثرترین درمان پره اکلامپسی زایمان و برداشتن جفت از بدن مادر است. اما تا زمانی که زن باردار به آنجا نرسد ، بسته به شدت بیماری و همچنین هفته بارداری می توانیم وضعیت او را مدیریت کنیم.

در خانم های مبتلا به پره اکلامپسی معمول است که هنگام زایمان فوراً به دلیل مادر یا نوزاد در معرض خطر سقط جنین قرار بگیرند. اگر خیلی زود تشخیص داده شود ، توصیه می شود که زن باردار دراز بکشد و فعالیت های خود را محدود کند تا فشار خون خود را کاهش داده و باعث صرفه جویی در زمان جنین شود.

در موارد شدیدتر ، بستری شدن در بیمارستان برای کنترل فشرده مادر و جنین ضروری است.

روش درمانی پره اکلامپسی چیست؟
مطالعات کافی در مورد تغذیه و نقش آن در جلوگیری از پره اکلامپسی وجود ندارد.

وزن بدن
یک مطالعه هلندی در مورد 6902 زن باردار نشان داد که زنانی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند چاق تر هستند و بیشتر از زنان چاق به احتمال زیاد چاق هستند.

بنابراین می دانیم که حفظ وزن طبیعی قبل از بارداری و همچنین پایبندی به افزایش وزن تجویز شده در طول آن بسته به وزن اولیه خانم باردار ، می تواند عاملی برای جلوگیری از پره اکلامپسی باشد.

مواد مغذی
برخی تحقیقات دیگر پره اکلامپسی را به کمبود ویتامین B12 و D مرتبط کرده است ، اما هیچ مدرک محکمی در دست نیست. به نظر نمی رسد خوردن روغن ماهی خطر را کاهش می دهد. با این حال ، زنان باردار می توانند رژیم غذایی خود را با محصولات حیوانی و لبنیات تکمیل کنند تا کمبودهایی نشان ندهند.

اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استرس اکسیداتیو در شروع پره اکلامپسی نقش دارد ، اما استفاده از مکمل های آنتی اکسیدانی هنوز در مراحل ابتدایی خود است. مطالعات متعددی بررسی کرده اند که آیا ویتامین E و C اضافی می تواند به جلوگیری از پره اکلامپسی کمک کند؟ نتایج بدست آمده نشان می دهد که تجویز آنها مانع یا کاهش خطر ابتلا به پره اکلامپسی نمی شود و بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است.

کاهش سدیم
به نظر می رسد کاهش میزان دریافت سدیم ، عمدتاً از طریق نمک و سدیم که در غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده پنهان شده اند ، فشار خون را کاهش می دهد بدون اینکه دوباره به پره اکلامپسی جلوگیری شود. این امر برای خانم های باردار خوب است که بدون مراجعه به افراط و تفریط ، برای رفع نیازهای غذایی خود از رژیم غذایی متعادل پیروی کنند.

نظارت مکرر
متأسفانه ، اگرچه روش پیشگیری وجود ندارد ، اما پیگیری های مکرر با مراجعه به پزشک که شامل اندازه گیری فشار خون و آزمایش ادرار برای آلبومین است ، می تواند به تشخیص زودرس پره اکلامپسی کمک کند. در عین حال ، علائمی مانند موارد ذکر شده در بالا مورد توجه قرار می گیرد و همچنین عوامل مستعد کننده ای که ممکن است یک زن باردار داشته باشد.

پره اکلامپسی و خطر آینده
تحقیقات اخیر پره اکلامپسی را با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آینده در این زنان مرتبط کرده است. در اصل ، ما در مورد افزایش خطر ابتلا به سندرم متابولیک صحبت می کنیم.

بعلاوه مشخص شده است كه پره اكلامپسی خطر ابتلا به سندرم متابولیك را در خانمهایی كه در بارداری های قبلی دچار پره اكلامپسی بوده اند ، افزایش می دهد.

یک مطالعه جدید همچنین نشان داد که زنانی که به پره اکلامپسی مبتلا شده اند نیز بعد از چند سال دچار فشار خون بالا می شوند. به همین دلیل ، این زنان باید برای ارزیابی خطر احتمالی قلبی عروقی پس از زایمان به متخصص قلب و عروق مراجعه کنند. به عنوان یک اقدام احتیاطی ، آنها باید سیگار کشیدن را متوقف کنند ، وزن طبیعی خود را حفظ کرده و مرتباً ورزش کنند تا خطر بروز حوادث قلبی عروقی در آینده کاهش یابد.














|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: